søndag 28. mars 2010

Restemiddag

Av og til må man ta det man har og gjøre det beste ut av det. Så i kveld hadde vi følgende til middag:

2 stk nakkekotelett av svin
brokkoli
sellerirot
mandelpotet
aubergine

Av selleriroten lagde jeg en enkel puré. Hadde i litt mandelpotet også fordi det binder væske bedre. Blandet det egentlig bare med smør og litt salt og pepper.

Auberginen delte jeg i mellomstore biter og skar vekk "skallet". Bitene la jeg i en skål og drysset over litt salt. Lot det stå endel minutter før jeg skylte av saltet. Bitene stekte jeg møre i panne og hadde over litt salt og pepper til slutt.

Brokkolien delte jeg i biter og dampet det helt enkelt.

Nakkekotelettene saltet og pepret jeg og stekte de i panne sammen med auberginen. Når de var ferdig stekt, kokte jeg ut pannen for å få litt saus.

Brukerkommentar: "hø? hva er det her?" (Auberginbitene) "Det var dritgodt".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar