Til dagens søndagsmiddag (helstekt kylling) lagde jeg potet- og sellerirotstappe med noe man kanskje kan kalle vel lukseriøs restemat.
2 poteter
1 bit sellerirot
1 dl hvitvin
1 dl vann
3 ss andefett
salt og pepper
Skrell og del opp potet og sellerirot i biter. Ha i kjele og hell over hvitvin og vann og kok opp. La det koke mørt og hell av nesten all væske, men ta vare på det for å spe ut mosen til passe konsistens. Mos med stavmikser og rør inn andefett, salt og pepper.
voila! Yummi, yummmi-stappe!
Viser innlegg med etiketten andefett. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten andefett. Vis alle innlegg
søndag 11. april 2010
Abonner på:
Innlegg (Atom)
