Viser innlegg med etiketten baking. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten baking. Vis alle innlegg

lørdag 8. mai 2010

Scones!

Scones er nydelig! Og jeg har funnet en oppskrift for de av oss som ikke drikker kumelk!

8 dl mel (hvetemel, fint, grovt eller den blandingen du ønsker, men husk at jo mer grovt jo mer væske må du ha for at deigen skal bli "riktig")
1/2 ts salt
4 ts bakepulver
100 g melange uten melk og salt
4 dl havremelk (evn soyamelk)

Bland det tørre. Smuldre melangen i. Hell i havremelken og tilpass deigen med litt mer mel om nødvendig. Den kan godt være litt klebrig.

Del deigen i fire, runde leiver. Prikk de litt med gaffel og del de nesten opp i fire med en kniv.

Stek i ovnen på 200 grader i 12-20 min avhengig av ovnene din. Ofte er øyet en bedre indikator på om noe er ferdig enn tiden det visstnok skal stå...
http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=8670056714757787347
Vi spiste dette med smør og plommesyltetøy! Yummi!