Viser innlegg med etiketten restemiddag. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten restemiddag. Vis alle innlegg

søndag 28. mars 2010

Restemiddag

Av og til må man ta det man har og gjøre det beste ut av det. Så i kveld hadde vi følgende til middag:

2 stk nakkekotelett av svin
brokkoli
sellerirot
mandelpotet
aubergine

Av selleriroten lagde jeg en enkel puré. Hadde i litt mandelpotet også fordi det binder væske bedre. Blandet det egentlig bare med smør og litt salt og pepper.

Auberginen delte jeg i mellomstore biter og skar vekk "skallet". Bitene la jeg i en skål og drysset over litt salt. Lot det stå endel minutter før jeg skylte av saltet. Bitene stekte jeg møre i panne og hadde over litt salt og pepper til slutt.

Brokkolien delte jeg i biter og dampet det helt enkelt.

Nakkekotelettene saltet og pepret jeg og stekte de i panne sammen med auberginen. Når de var ferdig stekt, kokte jeg ut pannen for å få litt saus.

Brukerkommentar: "hø? hva er det her?" (Auberginbitene) "Det var dritgodt".