Da har jeg endelig kommet over en oppskrift jeg følte var verdt å prøve ut gresskaret mitt på!
Hotte høstmuffins fra Pickles!
Nå står de i ovnen og jeg er veldig spent. Røra ble til akkurat 6 muffins uten sjokolade og 5 muffins med. Stoooore muffinsformer naturligvis.
Oppdatert:
De ble VELDIG gode! Sto inne i nesten 1 time slik som oppskriften tilsier. Laget også glasur med philadelphiaost, smør og melis! Mmm!
Viser innlegg med etiketten muffins. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten muffins. Vis alle innlegg
onsdag 23. september 2009
lørdag 19. september 2009
Eplemuffinssuksess + Eplemos
Eplemuffinsene ble knall. Lagde noen i store muffinsformer og noen i små. Tror nok små er fornuftig. De store blir gjerne litt mektige, men - O' så godt!
I dag står eplemos for tur. Etter mye om og men, så går vi for frysevarianten og ikke hermetisering.
Planen er som følgende:
2 kg epler grovrenses og deles i to. Legges så i stor kjele med ca. 3-4 dl vann og dampes møre. Moses deretter igjennom en sil (kan bli kjedelig ser jeg for meg) og måles opp. Ryktene sier ca 3 dl sukker pr kg. Litt usikker på om jeg skal gå for pr kg før mos eller pr. kg etter mos. Tror nesten jeg må smake litt underveis. Deretter kokes mos med sukker til det er oppløst og helles over i frysebeger.
Så er det bare å vente på en passende anledning for Tilslørte Bondepiker! Mmmmm!
Oppdatering:
2 kg eple ble 1,6 kg eplemos. Jeg brukte 5-6 dl vann under dampingen og 3 dl sukker til søtningen.
I dag står eplemos for tur. Etter mye om og men, så går vi for frysevarianten og ikke hermetisering.
Planen er som følgende:
2 kg epler grovrenses og deles i to. Legges så i stor kjele med ca. 3-4 dl vann og dampes møre. Moses deretter igjennom en sil (kan bli kjedelig ser jeg for meg) og måles opp. Ryktene sier ca 3 dl sukker pr kg. Litt usikker på om jeg skal gå for pr kg før mos eller pr. kg etter mos. Tror nesten jeg må smake litt underveis. Deretter kokes mos med sukker til det er oppløst og helles over i frysebeger.
Så er det bare å vente på en passende anledning for Tilslørte Bondepiker! Mmmmm!
Oppdatering:
2 kg eple ble 1,6 kg eplemos. Jeg brukte 5-6 dl vann under dampingen og 3 dl sukker til søtningen.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
