Gulrot-, Ingefær- og sellerirotsuppe
5 gulrøtter
1 liten bit sellerirot
1 løk
1 liten bit fersk ingefær
1 l kokende vann
1 terning grønnsaksbuljong
1/2 sitron
Litt olje/smør
Salt og pepper
Kutt gulrøttene, sellerirota og løken i biter. Surr de i oljen/smøret til de er blanke. Ha i ingefær, kokende vann og buljongterningen. La det småkoke til grønsakene er møre. Bruk en stavmikser og kjør suppen til alle bitene er borte. Skvis sitronen over og smak til med salt og pepper.
Serveres med brød!
Velbekomme! og velkommen tilbake (?!!)
Viser innlegg med etiketten ingefær. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten ingefær. Vis alle innlegg
søndag 21. mars 2010
Abonner på:
Innlegg (Atom)
