Jeg: Hva skal vi ha til middag i dag?
Mannen: Suppe.
Jeg: ok.
Suppe ble bestemt, ikke hvilken. Det første jeg så da jeg ankom Mega i dag, var en pose med spinat som så fristende ut.
*ring, ring*
Jeg: Hva med spinatsuppe?
Mannen: ok.
*klikk*
Man trenger altså:
1 pose spinat (ca. 250 g)
1 pakke bacon
2 egg
4 dl grønnsakskraft
2,5 dl fløte
1 løk
1 - mange fedd hvitløk
1 ss smør
1 ss mel
Surr løk og hvitløk i smør. Ha i spinaten (som naturligvis er vasket og renset for gæsj). Når spinaten har falt sammen, så tas den og løken ut av kjelen. Mest sannsynlig er det endel "kraft" igjen i pannen fra smør og vann fra spinaten. Strø over mel og ha i varm grønnsakskraft og fløten. Kok opp. Ha i spinaten og løken og kjør alt til en jevn suppe med en stavmikser.
Stek bacon og kok eggene (hardkokte).
Anrett suppen med egg og bacon.
Alternativ: Jeg er på melkefri diett og lagde denne med hvetefløte fra Oatly. Merket ingen forskjell!
Viser innlegg med etiketten spinat. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten spinat. Vis alle innlegg
torsdag 15. april 2010
Abonner på:
Innlegg (Atom)
