En av suppene vi lager oftest er paprikasuppe. Utrolig enkelt og kjapt!
4-5 røde paprika
1/2 rød chili (kan sløyfes)
1 løk
1/2-1 l kokende vann
1 grønnsaksbuljongterning
olje
salt og pepper
Hakk paprikaen og løken i grove biter. (Hakk chilien i små biter). Varm oljen i en kjele og ha i grønnsakene og surr de litt til de er blanke. Ha i kokende vann så det dekker og buljongterningen. La det koke mørt og kjør alt sammen til en glatt suppe med en blender eller stavmikser. Smak til med salt og pepper.
Det smaker ekstra godt med stekt chorizopølse i! Og brød med smør på ved siden av.
Viser innlegg med etiketten rød chili. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten rød chili. Vis alle innlegg
mandag 31. mai 2010
Abonner på:
Innlegg (Atom)
